Oho för räddaren i nöden

Jag har kommit på vad jag behöver. Jag har försovit mig varje dag den här veckan och det håller inte.
Jag borde antingen skaffa en sån där vakna maskin kalle anka har på julafton ni vet, eller en sån där väckarklocka med lampa som tänds mer och mer.
Och då är det senare alternativet kanske lite lättare att fixa..
Jag ska prata med mina föräldrar.

Jag har i alla fall hämtat ut mina skor idag! :D inte dom jag "kan dö för" utan ett par andra jag beställde.. Och dom är så himla snygga, jag är så nöjd. Höga och sköna är dom. Tror jag ska inviga dom ikväll. Ska till madde på middag med mina söta flickor och sen så får vi se vart vi drar.

Ha en trevlig kväll!


mina skoooor

Yo quiero hablar y poder Español muy bien,

pero yo estoy muy mal porque estoy muy cansada. Y yo no orkar lära mig..

Det skulle vara roligt om jag kunde prata fett bra och om lärde mig snabbt. Det gör jag i och för sig, men inget sätter sig i huvet utan flyger ut ur andra örat.

Jag har i alla fall spanska läxa och den är inte så tråkig att göra för en gångs skull..
Däremot svenskan.. Låt mig säga att analysera dikter inte är av mitt största intresse.

Jag vill ha helg. Eller mest av allt vår.
Men det är bara att invänta I guess..


vårt plommonträd som så fint slår ut sina blommor på våren..

paniiiik

Idag hade vi biologi-lab och vi skulle kolla vilken blodgrupp var och en har. Vilket betyder att man måste få fram blod. Och vad är itne bättre än att sticka hål på fingret?
Jag höll typ på att svimma, min klasskamrater kanske kan instämma att jag va lite freakad.. Jag typ sprang runt och förklarade hur lite jag ville göra det där. Men jag fick det minsann gjort! Vendela tog intiativ och stack hål på mitt finger efter bara ha räknat till två.. Jag hade i alla fall blodgrupp A för allas intresse :) Imorgon är det öppet hus på skolan och då ska jag och vendela vara med i biologi salarna och kolla på mitosens faser. Wohoooooo!

Nu ska jag träna. Jag måste komma iväg.


mitosens faser.. yey!
(bild: google.se)

hej

gårdagen känns det som jag spenderade på tunnelbanan.. men det är ju inge fel med det heller.
dags att förbereda sig inför en ny vecka.. känner på mig att det kmr bli jobbigt.
men vad ska man göra.
(jag vill ha fredag)



och åka till london igen..

lördag

Gårdagen blev väldigt trevlig! Det var så kul att träffa mina saknade tjejer..
Det blir för långa mellanrum!
Ikväll vet jag inte vart jag bär.. Jag mår för tillfället lite illa efter två koppar kaffe..
Haha jag får väl skylla mig själv.

ha en trevlig kväll!

               

(klicka på bilderna)


festivaler 09

Yran är redan bokad, sen vi klev på bussen hem förra året. OFC att vi ska tillbaka.

Men nu börjar det pratas om hultsfred.. Jag fick reda på igår (för det va typ då som det blev klart eller nått) att THE KILLERS kommer dit! :D och jag har varit rätt otaggad på den festivalen i övrigt, men nu börjar jag bli fett taggad!

Så om jag ska på båda festivalerna kommer det kosta kanske.. 5000 totalt...... Eller kanske 4000 i alla fall..
VART SKA JAG FÅ PENGAR IFRÅN?! ååååångest. Jag måste skaffa jobb. Jag måste skaffa sommarjobb.


jag vill ha ett penga-träd..

Ge mig en vinterdrog


blää

Jag är antingen sjuk eller så inbillar jag mig. Jag mår skit illa på morgonen, har ont i huvet och allt. Sen går det typ halvt över, men jag har fortfarande ont i huvet. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag kan inte hålla på och smita från skolan såhär det håller inte.
Men imorgon är det många "viktiga" lektioner så jag får hålla mig till klockan 4..

Så jag har inte gjort mer denna vecka än att räkna matte och kolla på sex and the city.

Jag har inte så mycket mer att säga än detta.
Eller jo, jag vill ha sommar. Men det kan ingen ge mig
Så jag får nöja mig med slask-vinter helt enkelt.



förrförra slask-vintern..

-

Jag förstår inte vad som händer. Är det mitt fel eller inbillar jag mig bara? Det känns i alla fall som att jag inte kan styra det, eller allt. Jag kan inte ta ansvaret för allt.
Så finns det någon mening

Söndag

Idag har jag varit hemmafru må jag då säga. Jag har lagat middag: bönsoppa med olivbröd och till efterrätt blåbärspaj. Sen har jag inte gjort något mer idag. Eller jo rensat bilder på datorn, eller ja fixat med mappar och sånt.. Det som har varit det bästa är att jag har inte behövt plugga idag!

Helgen har varit helt okej faktiskt. I fredags va jag på fest med mina flickor i täby, kan inte riktigt komma på ord hur jag ska beskriva kvällen.. ;p och igår va det firandes av farmor med middag på Imperiet i skrapan på söder.

Nu ska jag äta paj.


frukost igår. (kajsas "macka")

"det var i kina jag blev uttöjd"

Nu sitter vi här i en datasal och ska läsa om gaza-kriget medan historialäraren pratar betyg med alla.. Vi fick reda på att min grupp fick mvg på vår redovisning! :D "de kunde itne blivit bättre", wohoo.

Jag kom inte med i finalen.. Men jag vann i alla fall en skiva och jag va samtal 21! Så jag är glad ändå ;) jag åker till new york om 78 dagar så det är lugnt.

Idag bär det antagligen av till täby så det är taggat.

(rubriken tillägnas simon)


mina och emmas fina-goda cupcakes


jag förstår faktiskt inte


Asså det finns mycket som är udda i världen som man inte riktigt kan förstå sig på, t.ex. hur man kan stanna hjärtan och sedan sätta igång dom igen så man är död i några sekunder, men det här.. Det här förstår jag verkligen inte.
Jag blev helt chockad när jag såg detta på emmas blogg. Att inte kunna göra något själv. Dessa/denna människor/människa kan inte ens gå på toa själv! Dom har varsin arm, och ändå kan dom klappa dom tillsammans helt synkat. Det är så jävla fascinerande men ändå så himla ofattbart.
Vad tycker ni?

21

Jag tror inte jag nämnt det i bloggen, men jag har försökt vinna en tävling på nrj om biljetter till the killers i NY den 25/1 (a). och då ska man ringa in till nrj när man hör låten human med bandet och så ska man bli samtal 21. Då vinner man en skiva, och så på fredag är det final och man kan vinna biljetterna.
Så. I tisdags, onsdags och idag har jag lyssnat på radio. Idag satte jag på radion 06.15 och stängde in av förrän 5 över åtta då jag hade prov. Och då, två minuter innan min lärare ger ut proven spelar dom låten. så jag ringer men kommer inte fram.. Så sätter jag på radion direkt igen efter provet, har på hela engelska lektionen, hela lunchrasten och sen när 5 min av min spanska lektion har börjat spelas låten igen! Så jag springer ut och ringer, och så kommer jag med! :D:D:D

så jag har vinnit the killers nya skiva day and age och imorgon har jag chans att vinna biljetter till new york NÄSTA VECKA! :D wohooo!


Med solen i ögonen

Jag visste inte att det var en film om honom som gick. Eller det va en avkortad verision av hans film Med solen i ögonen - En film om Lars Winnerbäck.
Och det var så bra. Jag har förträngt att han var så bra, eller rättare sagt har jag inte kunnat lyssna på honom i ett halvår pga händelser, heh.. Men nu fick jag värsta rycket, jag kom ihåg hur mycket jag tyckte om att lyssna på hans musik.

Så jag började såklart kolla på hur mkt hans skivor kosta.. Man kan få tre skivor för 49 kr/st på cdon.com, och som att jag bangar? Nej inte i vanliga fall. Men jag är pank. Det är helt sjukt, men jag har aldrig haft såhär lite pengar och veta att det inte mkt fyllas på snart. Visst studiebidraget kommer snart, men jag lägger ju undan hälften till NY i påsk.
Så jag har ångest nu. Jag vill ha mer skivor. Och jag ska köpa skorna. Hur ska detta räcka..

Nej nu måste jag gå och sova.
Måste vara utvilad imorgon till det stora provet..
Mitt betyg avgörs..
Jag orkar inte

klarpluggad

Nu tycker jag att jag är klar och jag hoppas på redo inför sista delen av matte nationella imorgon!

Idag har jag lov ^^, höstterminen slutade igår och imorgon börjar vårterminen så jag tycker att jag har lov. Det är skillnad från att vara ledig, big time. Så idag har jag inte gjort något. Eller jo, jag gick på yoga imorse. Och så har jag kollar på tv. Och pluggat matte nu i nästan 1,5 timmar, eller nja 1 timme i alla fall. Väldigt intressant.

Nu ska jag kolla på något program om Lars Winnerbäck som går på ettan.. Började för tio minuter sen, så det är dags att gå!

Önska mig lycka till :)


jag vill ha sommar och yran..
förresten påminner den här bilden mig om något jag inte kunde sluta skratta åt; när tältet bakom blåste upp och man bara såg ett par okända ben, haha..

Ibland undrar man ju..

Idag har jag gjort något jag normalt aldrig kan tänka mig göra. Jag glömde att vi hade sovmorgon. HUR kan JAG av alla människor glömma att jag kan sova en timme längre?!
Fy skäms.

Jag ska gå och lägga mig igen tror jag.. Eller kolla på sex and the city.. Nej jag vill sova.


Söndag

Idag har jag knappt gjort någonting. Degade till halv tre, då flög jag upp ur soffan när jag såg massa fetton på någon dokumentär, haha.. Så jag gick en lång promenad! Först själv och sen med min vän madeleine. (:
Förresten känner jag mig nära inpå handikappad, min mobil har inga pengar! :O

Men det jag tänkte på; Jag är lite halvt sur för jag missade utställningen Lura ögat på Nationalmuseum.. Det va sista chansen idag och jag har hört att den va rätt ball. Men finns inget att göra åt det nu! Kanske någon gång i framtiden :)


bild: nationalmuseum.se

shoes are happiness

 SKORNA FINNS PÅ H&M IGEN! och jag ska ha dom.

Vinstagård, vinstagård..

Allt är redan helt hektiskt i skolan. Det har gått två dagar. Är detta normalt?
Jag har nationella proven i matte nästa vecka och en historia redovisning imorgon jag knappt vågar tänka på. Det kommer gå rätt kaotiskt till tror jag.

Om ni vill veta något komiskt så fick jag en ny mattebok igår. För årskurs 9. Jag går ju ettan på gymnasiet. Känns sådär.. Jättekul.
Nej jag bad faktiskt om det, hehe. Jag har glömt bort hur man ställer upp multiplikationstal och divisionstal som man lärde sig i vadå, trean? fyran? I blame Vinstagårdsskolan.

Men det finns ju goda minnen med :) måste säga att det har varit mycket prat om minnen nuförtiden.. Men det är ju bara trevligt!


yes we look like crap, men vi bjuder. (vandringen 08)

En dag som denna (tillägnat imorgon)

Imorgon, då skolan börjar igen, känner jag att man har två val:
1. Man kan var glad och tänka "jippie äntligen skola så jag kan lära mig något nytt!". (haha, jag skulle gärna ha en siffra på hur många i sverige som känner så.. man behöver ju kanske inte heller överdriva, kanske mer "kul att vara tillbaka till klassen" eller nått sånt.)
2. Eller så kan man vara grinig och bara vilja sova och inte göra något i minst en vecka till.

Just nu känner jag för det senare alternativet.
Men det går ju inte riktigt till så..
Så jag måste ju gå med val 1.
Och då har man två val att deala med det alternativet:
1. Vara just glad och pigg imorgon och snällt gå upp ur sängen som man ska och komma till skolan med ett stort leende på läpparna.
2. Eller så kan man komma i nära till mjukisbyxorna och vilja typ dö på de fem lektioner från 8.10-15.30 som jag har imorgon.

Usch jag vill inte.

Om någon undrar vart jag har varit de senaste två veckorna så har jag haft lov.
Jag har inte varit mer produktiv än att sova, äta, träffa kompisar, tränat någon gång och typ kollat på film. Jag har inte skrivit något (förutom idag med detta inlägg och den enda läxan jag gjort) mer än ett sms typ.


finfin bild från nyår!

RSS 2.0